ankibromert.blogg.se

Äntligen vår, nytt försök!

Publicerad 2015-05-25 12:32:01 i Allmänt,

Teknikens under eller är det bara jag som är helt rudis när det gäller teknik. Igår försökte jag mig på att "blogga" från mobilen och det lyckades inget vidare. Som några säkert såg så lyckatdes jag få till en liten text som sedan gick iväg. Nu kommer fortsättningen!
 
Vilken konstig vår det har varit. Kalla nordanvindar som isat när solen försökt värma på. Men i helgen hände det något. Små, små framsteg till att säga att värmen kommit. Fortfarande lika kalla vindar men på något sätt så vann solens värme över vinden.
Den här helgen har varit en återhämtningens helg. V har umgåtts med vänner, sovit mycket och jag har varit ute och träffat mina två hästar.
 
Rico som är 10 år tog jag själv in för första gången och ryktade. Han är en superkille som inte får ryck så ofta. Rico blev så glad när han träffade Ture (min hund). När jag stog och höll dem så gosade han ner mulen i pälsen på Ture men taskmörten Ture bet honom surt i mulen. Snacka om förnärmad häst. 
 
Förr varje morgon så åkte Ture och jag ut till stallet. Vi var där mellan 7-9.30. Men efter olyckan så kan jag inte vara där varje morgon och Ture får inte sin hästdos. Saknaden är stor för oss båda.
Före och efter bild. En bild säger mer än tusen ord.
Igår var jag som sagt ute hos hästen och mös, pussade och borstade. Kändes som man var på ridskola igen när man bara fick borsta hästarna men inte rida. 
 
Sedan var det hem och lägga sig vid poolen. Vi fick en matkvarn installerad i köket av snälla Jocke. www.matkvarnar.se. Sverker körde pratkvarn.se bredvid honom medans jag och Claudia låg och solade.
Tänk vad skönt att det kommer bli mindre sopor hemma hos oss. Nu kan man i pincip dra ner allt i kvarnen och låta det bli energi i slutändan. Skönt att man kan göra något bra för miljön.
 
Ny vecka och nya utmaningar. Fånga veckan så den inte fångar dig på fel sätt. Ett citat från mig själv, känner mig klurig.

Kommentarer

Postat av: ronja

Publicerad 2015-05-25 12:37:51

så härligt med pool!

Svar: Toppen för min Rehab och svullna ben. Försöker simma varje dag!Må så gott!
Anki Bromert

Postat av: Mona

Publicerad 2015-05-26 11:52:52

jag gillar det kluriga! :-)

Svar: :)
Anki Bromert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anki Bromert

Samtalsterapeut, Hälsocoach, Mindfulness

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela