ankibromert.blogg.se

Kramp i rumpan!

Publicerad 2015-05-19 13:07:41 i Allmänt,

Det var riktigt länge sedan jag lade in senaste statusen. Dagarna går och går.

Våren har kommit och mamma har fyllt 80 år. Jag och min syster tog med henne på en Ålandskryssning. God mat och dryck på kvällen. Vi satt med usikt över stockholmsskärgård och det var riktigt bra väder. Dag två gick vi på SPA och behandling. Syrran och mamma tog en ansiktsbehandling var och jag fick en massage. Onsdagen samma vecka började jag känna ordentligt i min rumpa! Det är piriformis, falsk ischias som krampar. För mig innebär det att jag inte kan sätta ner benet ordenligt, då ilar det och skär i ryggen.

Det konstiga är att även fast jag kan kroppen, är massageterapeut själv så gör jag inget åt det. Sa till Björn Mellgren, min naprapat att jag inte hade tid för en behandling. Jag sa även att det kommer troligtvis straffa sig till helgen när jag bla skulle iväg på kryssning. Jag fick skylla mig själv. Så när det brakade till så var det bara för syrran, mamma och mig att gå tillbaka till hytten och sitta där och snacka. Jag stretchade, bände rygg åt båda håll och förskte få loss krampen. 

 
Min vecka!
2 ggr sjukgymnast
2 ggr naprapat
2 ggr med Jari Ketola, PT 
1 ggr lymfmassage för svullna ben och mage. Så fort jag tränar så svullnar kroppen och lymfvätska produceras. Det sticker konstigt i benet och fötterna snubblar jag på.
 
Vill observera att jag jobbar rätt mycket. Nu har jag börjat tappa håret av ren stress. Tyvärr har jag börjat skymta hårbotten på flera ställen. En teori är att magen är så stressad så den inte kan ta upp näringen av den mat jag äter. Har köpt Cellenzym och se om det hjälper.
 
Ingen kan säga att jag inte kämpar. Sedan ska jag jobba, ta hand om familjen.
 
Imorgon ska jag träffa min kirurg, han som ledde gänget som opererade mig dag 4. Jag måste ta upp det här med krampen i rumpan. Sjukgymnasten och PT tror att det är plåten i rumpan som retar muskeln. Om det ska fortsätta såhär kommer min rygg att braka eftersom jag haltar hela tiden. Ska tjata till mig en rönken... Återkopplar i ämnet imorgon.
 
 
Simon min 15 åring har lagt av med 1:a laget i fotboll. Fortsätter köra med andra laget och är supernöjd med det. Har under denna vecka hunnit med massor av golv, två fotbollsträningar och 2 matcher. Det känns skönt att han tar det lugnare....
 
Må så gott!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Claudia Andreini

Publicerad 2015-05-19 19:32:57

Vännen - lymfan hinner inte med att transportera bort vätskan....jag vet att du vet..och..för att du vet varför jag inte får träna eller ens gå på för mkt behandlingar..puss

Svar: Men jag kan ju inte ens gå om de inte masserar upp rumpan. Syrran fick nästan bära mig till hytten. Dessutom var jag tvungen att ta morfin för första gången på 3.5 mån. Skillnaden mellan dig o mig är att jag har inga muskler, det har du!
Anki Bromert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anki Bromert

Samtalsterapeut, Hälsocoach, Mindfulness

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela