ankibromert.blogg.se

Läkarbesked

Publicerad 2015-05-21 16:22:26 i Allmänt,

dagen efter mitt chockbesked om min rygg börjar jag förlika mig med den information jag fick av läkaren! 
 
Igår tog jag upp för min kirurg som opererade mig att jag har så fruktansvärt ont i ryggen. Jag måste rulla ur sängen varje morgon och när jag sätter ner fötterna i marken så ilar det i hela ryggen. Jag nästan kryper fram när jag är ute och går, detta  innebär att jag ofta snubblar till för jag inte lyfter tillräckligt på fötterna. Antingen ramlar jag eller så sätter jag i foten hårt o då skär det som knivar i min rygg. Precis som en gammal tant som hasar fram.
 
Kirurgen såg bekymrad ut och förklarade myndigt att det är vanligt att det blir såhär eftersom plåten binder ihop de två benen Ilium (tarmben) samt att den korsar över sacrum (korsbenet). Detta innebär att jag har noll rörlighet i mitt bäcken. Benen binds ihop av en  led för att det ska kunna röra sig det hjälper dig att dämpa belastningen i ryggen. All tyngd får mitt ryggslut nu ta.
 
Det är bara att välja på mig att ha ett mycket löst bäcken, dvs flera lösa bitar eller ett fungerande bäcken. Detta kom som en chock för mig. Hur ska jag någonsin kunna promenera, springa, hoppa eller ens kunna rida?
 
 
Liten tröst middag efter proffat i mig en god pizza och ett glas rött med mina underbara vänner Claudia och Jessica! De får mig att må så bra i mycket av det elände som är just nu!
 
- IDAG -
Igår var en deppig dag men nu på morgonen hade jag ett jättekul kundmöte på stan. Som sagt, det var bara att kamma sig, piffa lite och ta sig ut!
 
 
 
Tycker själv att jag blev riktigt fin och trots ryggen så kändes det bra. Gick av i Zinkensdam och gick mot mötet. Såg huset jag skulle till ovanför Tantolunden, det brukar ta ca 5 min att gå sträckan men med mina myrsteg tog det 15 min. Men det bästa är att jag visste att det skulle ta lång tid och så jag tog mig dit tidigare.
 
Lyckat möte och hoppas på order!!!
 
Må så gott!

Kommentarer

Postat av: Jenny Höijer

Publicerad 2015-05-22 06:29:28

Älsklingen så fruktansvärt😱 vidrigt att du har så ont!!! Fy f-n så ledsamt. Puss puss

Svar: Puss!
Anki Bromert

Postat av: Kamilla

Publicerad 2015-05-22 07:26:36

Wow, vilken kämpe du är. Din naturlag är inte som vår.... Du är ju så sjukt snygg!!

Svar: Tack underbara du!
Anki Bromert

Postat av: Claudia Andreini

Publicerad 2015-05-22 09:06:12

Underbara kämpe!
Ta inte ut ngt i förskott av läkarirdinationen...det har jag lärt mig..
"Det är inte den starkaste av arterna som överlever, inte heller de mest intelligenta, utan de som mest är anpassningsbara till förändring"
On the Origin of Species Charles Darwin
Den fina bilden visar att du snabbt ändrade fokus från att fundera på att gå, till ett lyckat möte...
ordern kommer👍
Nu skall jag sälja in mig och min kollega Titti på en ledningsgrupp i Lund. On My way🚄

Svar: Lycka till!
Anki Bromert

Postat av: Malin Bakken

Publicerad 2015-05-22 17:38:29

Tusen tack för en underbar lunch igår! Så härligt att att träffa dig! Stor kram Malin

Postat av: Anna

Publicerad 2015-05-22 19:56:42

Darling!
Jag förstår inte att du över huvud taget kan se så pigg ut som du gjorde i morse när jag såg dig... Och jag tänker på min skitrygg med några saknade diskar och några diskbråck och försöker vara relativt tacksam. Det är så skit att få de där definitiva beskeden :-(

Svar: Tack Anna! Jag blir så glad när jag har alla vänner o kollegor runt mig! Kram
Anki Bromert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anki Bromert

Samtalsterapeut, Hälsocoach, Mindfulness

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela