ankibromert.blogg.se

Imorgon smäller det!

Publicerad 2020-02-18 13:22:07 i Allmänt,

 
Imorgon är dagen D. Första gången jag ska föreläsa om olyckan och vägen tillbaka. 
 
 
5 år har gått sedan olyckan var framme som förändrade mitt liv och mina nära och kära. Jag kommer berätta om det som hände och hur jag tog mig tillbaka till den personen jag är idag. Både fysiskt men framförallt psykist. Det trauma som hände mig mentalt är samma som kan hända när man blir utbränd, lämnad och sviken. Den totala bottenlösheten. Som en fin vän och kollega sa när han blev utbränd, Själven fick en käftsmäll. Så bra beskrivet.
 
Det kommer vara jobbigt men oxå förslösande att berätta, sätta ord på det. Kanske andra kan få med sig verktyg och göra det till sina egna om oturen är framme!
 
Tack Hälsokällan Gärdet att ni ger mig möjligheten!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cissan

Publicerad 2020-02-18 14:04:20

Lycka till Anki♥️

Svar: Tack! ♥️
Anki Bromert

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-02-19 10:11:42

Lycka till Anki! Du gör något väldigt viktigt för alla som drabbats av olycka, ohälsa eller bortstötning.
Bra att din erfarenhet av katastrofen i förening med dina kunskaper om hur vi människor fungerar kan komma andra till nytta.

Svar: Tack för fina ord. Jag upplever att det jag ville förmedla verkar gått hem. Att träna för att ha en inre och yttre styrka när saker händer som man inte kan påverka. Allt från skilsmässor, sjukdomar, stress och uppsägning. Hoppas du kommer och lyssnar på mig någon dag.
Anki Bromert

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anki Bromert

Samtalsterapeut, Hälsocoach, Mindfulness

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela